септември 25, 2017

Софтмашина дава старт на 11-то издание на Световен театър в София

Виртуозни физически техники между традиция и съвременност ще представи спектакълът"Софтмашина: Рианто & Сурджит".

Soft Machine: India - Surjit, Esplanade Theatre Studio, Singapore

Със спектакъла „Софтмашина“ ще се открие тазгодишното издание на културната платформа „Световен Театър в София“ на 1 юни от 19:30 ч. като част от програмата „Мигриращото тяло“ на ДНК – Пространство за съвременен танц и пърформанс. Проектът на сингапурския артист Чой Ка Фаи е своеобразна експедиция из историята, съвремието и визиите за бъдеще на танца в различни страни и традиции на Азия. Той включва мултимедиен архив от 88 интервюта с хореографи, танцьори и куратори, както и серия от четири документални танцови представления. В рамките на фестивала гостуват два от тези сценични портрета на хореографи от различни азиатски култури, които разкриват техните версии и възгледи за съвременния танц – Рианто и Сурджит.  Рианто е танцьор от Индонезия, който се специализира в традиционния явански еротичен танц ленгер. Той се изпълнява предимно от мъже, които въплътяват женски и мъжки образи и майсторски овладяват техники на съблазняване. Рианто достига до виртуозност в изпълнението на репертоара на ленгер, като същевременно сътрудничи и със съвременни хореографи. През 2003 г. той се премества в Токио и развива различни танцови практики, които стъпват върху заниманията му с традиционния азиатски танц. Документалното танцово представление носи силата на уникалното присъствие и изпълнителска техника на Рианто и изследва отношенията между традиция и съвременен танц, между представите за мъжко и женско, между културата в града и селските общности. Сурджит Нонгмейкапам е съвременен танцьор от Манипур, Индия. Той е изучавал разнообразни форми на класически индийски танц и бойни изкуства. Сурджит Нонгмейкапам става един от малкото изпълнители в Манипур, които започват да се занимават и със съвременен танц и се стремят да го развиват отвъд традиционните консервативни местни култури. В документалното представление Сурджит и Чой Ка Фаи обсъждат как се създава танцов спектакъл, предназначен за европейска публика, и размишляват върху творческия подход, влиянието на пазара на изкуствата, маркетинговите стратегии и културните стереотипи.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*